תקשורת בין אישית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest

תקשורת היא הבסיס להצלחה בכל פעילויות החיים. החיים שלנו, בכל תחום, קשורים עם אנשים אחרים ולכן מיומנויות תקשורת הן הכרחיות.

על מנת להצליח אתה חייב להבין מהי תקשורת בין – אישית ואיך לתקשר בצורה נכונה ויעילה.

 מה זה תקשורת?

הגדרה של רון האברד למושג תקשורת הינה: "העברת רעיונות דרך מרחב".

אם זה כל כך פשוט איך זה שלפעמים אנחנו מדברים עם מישהו והוא פשוט לא קולט אותנו למרות שתקשרנו משהו פשוט מאוד?

תקשורת והתכוונות

אחד מהמרכיבים החשובים של תקשורת הוא התכוונות. התכוונות היא רצון או דחף להשיג משהו. בתקשורת תפקידה של ההתכוונות היא להעביר את הרעיון שלכם לצד השני, כך שהוא יקבל את הרעיון ויצליח להבין אותו.

דוגמא לכך, טלפנית שעובדת במרכז שירות, לא מעוניינת "לעבוד קשה", מקווה שלא יכנסו שיחות ואם יש כאלו, שיסתיימו במהרה. יש לה התכוונות חלשה מאוד שהצד השני יבין אותה. למעשה, יש לה התכוונויות אחרות (לסיים כבר את השיחה) שמפריעות ליצירת הבנה עם הצד השני.

ההתכוונות בתקשורת צריכה להיות שהאדם שמולך יקבל את הרעיון שלך ויבין אותו. דבר אל האדם שמולך! נסה זאת. גש למישהו ודבר איתו. שים לב להתכוונות שלך. זכור, אתה פשוט מעוניין שהוא יבין אותך. תתפלא לראות את השינוי.

מעניין מול מתעניין

מה יותר חשוב להיות מעניין או להיות מתעניין? התעניינות היא מרכיב חיוני בתקשורת מוצלחת. אם אתם באמת מתעניינים באדם שמולכם, קרוב לוודאי שתהיו איתו ביחסים טובים. נניח שיש לך שני חברים: הראשון, מדבר הרבה על עצמו וכמעט שלא שואל לשלומך. השני, מתעניין בך, מקשיב למה יש לך. עם מי תרצה לדבר?

אנשי מכירות רבים מפספסים את העניין הזה. הם בטוחים שהמוצר שלהם צריך להיות מעניין בעייני הלקוח. טעות!

בוא נניח שאתה מגיע לחנות לקנות מכשיר נייד. המוכר מתחיל לתת לך נתונים רבים על המכשיר, על היצרן ועל הדגם. איך תרגיש? לעומת זאת, תגיע לחנות אחרת בה המוכר ישוחח איתך ויתעניין בצרכים שלך, ההתלבטויות שיש לך, יקשיב לך בתשומת לב רבה ואז יציע לך פיתרון שמתאים לך. איך תרגיש עם איש המכירות הזה? מאיזה מהמוכרים אתה תהיה מעוניין לקנות?

בחיים האדם הוא מתעניין וחפץ הינו מעניין. התעניין באנשים שבסביבה שלך, במהרה תגלה שהם באמת מעניינים!

מיומנויות תקשורת שהזכרתי במאמר זה, יחד עם מיומנויות תקשורת אחרות, ניתן לשפר ולפתח אצל כל אדם בעזרת קורס תקשורת.