מקצועות שדורשים תעודת חשמלאי מתח גבוה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest

תחום החשמל כולל תעסוקה רבה. מגוון רישיונות ואפשרויות לימודים נפתחות בפני המתעניינים השונים אשר רוצים להשתלב בשוק העבודה עם רישיונות תקפים, היתרים לעבודה רחבה וכדומה… קורס חשמלאי מתח גבוה הוא אחד מן מסלולי הלימוד שמאפשרים את כניסת החשמלאים לתחום רחב הכולל תחזוקה ועבודה במערכות מתח גבוה.

איפה נדרשים חשמלאים בעלי הסמכת קורס חשמלאי מתח גבוה?

אם נעיין במודעות הדרושים השונות נראה שתחום החשמל ובייחוד אלו שיודעים לעסוק במערכות מתח גבוהה נהנים מדרישה גבוה בשוק העבודה. לא להרבה חשמלאים יש את ההיתרים לעבוד במערכות מתח גבוהות ועל כן  הם אינם יכולים להשתלב בחלק מהמשרות המוצעות. חשמלאים בעלי היתר לעבודה במתח גבוה משתלבים ב: תחזוקת מערכות מתח גבוה במפעלים, תמיכה בהתקנות מערכות חשמל, פתרון בעיות במערכות אלו, איתור ותיקון בעיות, השתלבות בגופים ממשלתיים (כמו חברת החשמל) וכדומה… הסמכת מתח גבוה היא הסמכה יקרה בשוק העבודה שמאפשרת כניסה לזירות עבודה רבות בנוסף לאפשרויות הקיימות בפני חשמלאים ללא הסמכת מתח גבוה.

חשמלאי מוסמך
חשמלאי מוסמך

קצת על מסלול הלימודים עצמו:

קורס חשמלאי מתח גבוה מוגש בחסותו של משרד הכלכלה. זהו קורס הנלמד בהיקף של 177 שעות לימוד, תנאי הקבלה לקורס מעבר קורס חשמלאי מוסמך. במהלך הקורס רוכשים התלמידים את הידע הנדרש ו"כלי העבודה" הנדרשים להם על מנת להשתלב לאחר מכן בשוק העבודה כחשמלאים בעלי היתר גבוה יותר ואפשרויות מצוינות למתן שירות ברמה הגבוהה ביותר שניתן לצפות לה.

מסלול לימודי קורס מתח גבוה מותאם במיוחד לאוכלוסיית תלמידים עובדת. הוא מאפשר לתלמידים להמשיך לעבוד במשרה מלאה וללמוד במקביל. לא מדובר על עומס מבחינת חומר הלימוד ומסלול הלימודים שהריי מתכונת הלימודים כוללת מפגש עד שניים בשבוע בשעות נוחות (לרוב בשעות הערב או מסלול מיוחד לימי שישי) למשך תקופה של כחצי שנה עד עשרה חודשים.