קורס הנהלת חשבונות כחלק מלימודי חשבונאות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest

לימודי החשבונאות בארץ הם מגמת לימודים נחשבת ומוערכת הנלמד גם באופן אקדמאי באוניברסיטאות והמכללות השונות וגם באופן מקצועי במסגרת לימודי התעודה בבתי הספר לחשבונאות בארץ. לכל מסלול יש את היתרונות שלו והחסרונות שמלווים אותו. אם ננסה לעשות טיפה סדר נוכל להבחין בעיקר בהבדלים הבאים:

  • לימודי חשבונאות במסגרת תואר אקדמאי מכשירים את הסטודנטים לשמש כרואי חשבון בשוק העבודה בעוד שקורס הנהלת חשבונות במסגרת לימודי התעודה מכשירים את התלמידים להפוך למנהלי חשבונות.
  • תואר אקדמאי בתחום החשבונאות הינו תואר הנלמד במשך שלוש עד 4 שנים ורק לאחר מכן ינסה הבוגר להשתלב בשוק העבודה בעוד שבמסגרת לימודי התעודה קיימים מגוון קורסים על פי תוכנית הדרגתית החל מקורס הנהלת חשבונות סוג 1+2 שהוא הקורס הבסיסי למנהלי החשבונות שאורך כשנה בממוצע וכבר בסיומו יכול הבוגר להשתלב בשוק העבודה ולהתחיל לצבור ניסיון בתחום תוך כדי שהוא בוחר להשתלב בלימודי ההמשך בדוגמת קורס חשבי שכר, קורס הנהלת חשבונות סוג 3, קורס חשבונאי מדופלם, קורס ייעוץ מס וכו…
  • תנאי הקבלה ללימודי חשבונאות במסגרת תואר אקדמאי הינם תנאי גבוהים, הם משתנים אומנם בין מוסדות הלימוד השונים ולרוב נדרש המתעניין לעמוד בציון מסוים הנקבע במבחן הפסיכומטרי. בעוד שהמתעניינים בלימודי חשבונאות במסלול לימוד התעודה נדרשים לרוב לעמוד בדרישה של הצלחה במקצועות הבגרות במתמטיקה ואנגלית (ברמת 3 יחידות לימוד) ולשון והבעה (ברמת 2 יחידות לימוד).
  • לימודי החשבונאות במסגרת לימודים אקדמאים כוללים תיאוריה רבה ולמידה מרובה מספרים בעוד של קורסי הנהלת החשבונות עוברים על התלמידים כחלק ניכר מהקורס על עבודה פרקטית מול מחשב על תוכנות העבודה שישמשו אותם בשוק העבודה.

כל מתעניין יבחר בשיקולים שלו. פעמים רבות אף יהיו מתעניינים שיתקשו להתקבל למסגרת האקדמאית ויבחרו בלימודי התעודה וכמובן שיהיו גם כאלו שיחליטו שהמסלול הארוך של הלימודים האקדמאיים לא עונה על צרכיהם לעבודה בתחום. מה שניתן לומר ששני המסגרות מציעות מסלולי לימוד איכותיים הן במסגרת קורס הנהלת חשבונות והן במסגרת לימודי תואר בחשבונאות.