תואר ראשון בפסיכולוגיה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest

 

תחום תורת הנפש הינו תחום אקדמאי מרתק, מאתגר ושימושי. במסגרת לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה זוכים הסטודנטים לידע והבנה רבה אודות עולמו הפנימי של האדם. לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון נחשבים ללימודים יוקרתיים במיוחד שמקנים לבוגריהם אפשרויות רבות להשתלבות בשוק העבודה בתפקידים עם שכר מכובד ואפשרויות קידום.

לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה מתקיימים ברחבי הארץ כולה באוניברסיטאות ובמכללות רבות. תנאי הקבלה למסלול זה במסגרתן של האוניברסיטאות ברחבי הארץ הינם גבוהים ולא פעם מונעים ממתעניינים מוכשרים ביותר ללמוד בין כותליהן עקב סיבה כזו או אחרת. לכן קיימת האלטרנטיבה ללימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון במסגרתן של מכללות מקצועיות רבות שמקלות עם המתעניינים בתנאי הקבלה ומשלבות אותם במסלול לימודים מקצועי ואיכותי שלא נופל מרמת הלימודים באוניברסיטאות.

יש לציין שלמרות היתרונות הרבים שלימודי הפסיכולוגיה במסגרת תואר ראשון מקנים לבוגריהם הם אינם מעניקים הכשרה תעסוקתית או רישיון לעיסוק כפסיכולוג. לשם כך נדרשים הבוגרים להמשיך ללימודי תואר שני. לא פעם ניתן לשמוע בשיחות חולין שלימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה במסגרת המכללות מכינים במידה פרקטית יותר את התלמידים ללימודי תואר שני שכן הלימודים במסגרת המכללות לרוב מתעסקים יותר בתחום המעשי והמקצועי.