תהליך פונדקאות בישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest

חווית האמהות הינה אחת החוויות המרגשות עבור כל אשה ברחבי העולם כולו ולא בכדי נשים רבות כמהות לרגע בו יוכלו לגדל ילדים. אין ספק שיכולת ההכלה, חווית ההענקה, האפשרות לתת והמסירות הקיימת בחווית האמהות מעניקה רבות לכל אישה. עד כדי כך החשיבות של הבאת ילד לעולם הינה משמעותית עבור רבים כך שיש נשים המעדיפות להביא ילד בעצמן ואפילו ללא שותפות של בן זוג.

ישנן נשים אשר אינן יכולות להביא בכוח עצמן או מכוח הטבע ילדים לעולם. השנים שעברו הביאו למודעות את חשיבותו של התהליך להבאת ילדים לעולם כך שכיום, גם נשים אשר מנועות מסיבה זו או אחרת מהבאת ילדים יכולות להגיש בקשה להפריית ביציות חיצונית לגוף או להתחיל תהליך של קבלת תרומות ביציות מבחוץ. תרומת ביציות הינה הליך המתאפשר כיום ברחבי העולם וכולל לא מעט התמודדויות, הן מצד הנתרמת והן מצד הזוג הנתרם.
על מנת לקבל תרומת ביציות על הזוג או האישה המעוניינת בתרומה להגיש טופס בקשה מסודר לבית החולים בצירוף חוות דעת של רופא המשפחה המכיר אותה וכן בצירוף חוות דעתו של רופא הנשים המכיר אותה ויכול להמליץ על טיפול של תרומת ביציות. אמהות פונדקאיות הן למעשה אלו הנושאות את ביציות הנתרמת, כאשר במקרים מסוימים האם הביולוגית יכולה להפרות אולם אינה יכולה לשאת את העובר.
במקרים כאלו האם הפונדקאית מקבלת את העובר המופרה באופן חיצוני לגוף, לאחר שזה היה שרוי כמה ימים באינקובטור. לאחר ההשריה עובר העובר לבטנה של האם הפונדקאית, שם הוא מתפתח בזמן שההורים הביולוגים נמצאים בקשר מתמיד עמה. הנתרמת תתן את הסכמתה להכללת פרטיה האישיים במאגר המידה במשרד הבריאות. האשה הנתרמת לא תקבל כל מידע על התורמת לבד למקרים בהם הרופא יראה צורך או חובת דיווח על פרטים מסוימים. הנתרמת תשלם על הטיפול סכום של 10,000 ₪ אשר ישולמו לאחר מועד הטיפול הרפואי עצמו. השתלת הביציות יתבצעו לאחר קבלתן מהתורמת ולאחר הפרייתן כאשר יושתלו ברחמה של האישה. במקרים בהן ישנן ביציות עודפות בהפריה אלו מועברות להקפאה ומעלות את הצורך בהחתמת בני הזוג הנתרמים על הסכמה להקפאת הביציות.