קורס חשמלאי ראשי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest

לימודי החשמל בישראל הם לימודים יוקרתיים שזוכים להכרה רבה מצד המתעניינים השונים אשר פוקדים את מוסדות הלימוד שפזורים ברחבי הארץ כולה על מנת ללמוד את התחום, לקבל הכשרה מקצועית ואיכותית, דיפלומה רלוונטית ואפשרות להשתלבות בשוק העבודה לקריירה מוערכת.
לימודי הנדסה באוניברסיטאות, מסלולי הנדסאים וטכנאים בחשמל של המכון להכשרה טכנולוגית וכן מסלולי לימודי התעודה בדוגמת קורס חשמלאי ראשי אשר נדבר עליו היום הם רק חלק קטן מהמסלולים הרבים שניתן ללמוד במגמת החשמל המוערכת.
קורס חשמלאי ראשי הוא מסלול אחד מני רבים אשר מוצעים למתעניינים והוא מוגש בחסותו, אישורו ופיקחו של משרד הכלכלה שהינו הגוף אשר אחראי על לימודי התעודה וההכשרות המקצועיות בישראל. המסלול מיועד באופן ישיר לבוגרי לימודי חשמל מוסמך אשר רוצים להעמיק את הידע שלהם, היתרי העבודה ולקבל רישיון בדרגה גבוהה יותר שייתן להם את האפשרות להשתלב בפרויקטים מורכבים יותר, לקבל שכר גבוה יותר ולזכות בתנאי עבודה מועדפים.

קורס חשמלאי ראשי – פרטים ומידע כללי
מסלולי לימוד ותנאי קבלה – 2 מסלולי לימוד אפשריים:

  • הראשון הינו לימודי חשמל ראשי לבעלי רישיון חשמלאי מוסמך (שצברו ותק בשוק העבודה ועברו את תקופת הסטאז' עד קבלת הרישיון). מסלול זה הינו בן 460 שעות לימוד והוא נלמד בממוצע כשנה.
  • השני הינו מסלול הכשרת חשמלאים ראשיים לבעלי תעודת גמר של קורס חשמלאי מוסמך (שסיימו את הלימודים בהצלחה אך לא עברו את תקופת ההתנסות והסטאז' על מנת לקבל רישיון ח. מוסמך). זהו מסלול בן 600 שעות לימוד והוא נלמד בממוצע כשנה עד שנה וחצי, בהתאם לתדירות המפגשים.

תעודת גמר ורישיון – בוגרי הקורס יזכו לקבל תעודת גמר מטעם המוסד המלמד וכן בסופו של דבר רישיון לעסוק במערכות חשמל תלת פאזיות עם זרם של עד 250 אמפר שהינו חתום ומאושר על ידי משרד הכלכלה.
נושאי לימוד במהלך הקורס – במהלך הקורס מעמיקים התלמידים את הידע שלהם בחשמל והם עוסקים בנושאים בתורת החשמל, מתקני חשמל ועבודה טכנית ומעשית במעבדות מקצועיות.
בפני בוגרי קורס חשמלאי מוסמך עומדות אפשרויות רבות, אפשרויות להשתלבות בפרויקטים חדשים, ניהול צוות חשמלאים ותפקידי מפתח אחרים בתעשייה הישראלית.