סקירת הנדל"ן בגרמניה – מהן הזדמנויות ההשקעה ב-2016

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest

גרמניה הינה הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, מתאפיינת בשוק עבודה מפותח, שכר גבוה לנפש ושיעור אבטלה נמוך. לאחר התכווצות התמ"ג במהלך שנת 2009 בעקבות המשבר הגלובאלי, ננקטו מספר צעדים על ידי ממשלת גרמניה במטרה למתן את השלכות המשבר. מאמצים אלו השיבו את המשק הגרמני לפסים של צמיחה שהמשיכה בשנים  2012 ו- 2013. וברבעון הראשון של שנת 2014 צמחה הכלכלה הגרמנית ב-0.7%.

גרמניה נכון למועד זה, פיצתה על הקיפאון בהשקעות של שנת 2009 ועכשיו תפוקתה הכלכלית עברה את הרמות ששררו לפני המשבר.

זו הסיבה שיזמים ישראלים רבים משקיעים בגרמניה. אלה מדגישים את החסינות הכלכלית שמפגינה המדינה ביחס לעמיתותיה בגוש האירו כסיבה מרכזית לפעילות ההשקעה האינטנסיבית. מנתוני שנת 2014 עולה כי שווי הנכסים שרכשו השנה חברות נדל"ן מרכזיות בישראל בשוק הגרמני מגיע ליותר מ-13 מיליארד שקל.

ביסוס לתחושה שהשוק הגרמני מועדף לאחרונה על ידי יזמים מקומיים, מספק ההיקף עצום של עסקאות המבוצעות שם, המגיע לכ-550 מיליון אירו (כ-2.8 מיליארד שקל).
החברות הישראליות מכוונות את עיקר המאמצים לאיתור נכסים מניבים (בעיקר בנייני משרדים ומרכזים מסחריים) וזאת בשונה מההשקעות בדירות בברלין שבעבר היו אטרקטיביות בשל מחירן הנמוך. מי שרוכש כיום דירה בברלין יהנה לכל היותר מ-2-3% תשואה בשנה וגם בצורך לאתר מידי שנה שוכרים. בו בעת שרכישת נכסים מסחריים קל יחסית למצוא שוכרים יציבים לטווח ארוך כמו חברות בינלאומיות וחברות בפריסה ארצית דוגמת רשתות סופרמרקט, רשתות אופנה וכד', המקטינים את הסיכון.

אחת החברות הישראליות המצליחות בתחום ההשקעות בנכסים מניבים בגרמניה הינה חברת MHR1 ניהול השקעות בע"מ. החברה באמצעות מנהליה צח חרמון ויגיל מנוביץ' מגייסת את ההון העצמי שלה ממשקיעים ישראלים פרטיים. החברה השלימה השנה בהצלחה רכישה של שני מבנים מסחריים מניבים במערב גרמניה. משקיעי החברה נהנים מתשואות של כ-10% נטו לפני מס על סך השקעתם, במונחי מזומן  C.O.C. (Cash On Cash)