סקירה כללית – מהו כרטיס פיתוח Raspberry PI

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest

ה – Raspberry Pi, או בעברית רספברי פיי, הוא מחשב Sinle Board על כל המשתמע מכך, אשר נולד על מנת לאפשר לילדים בגילאי בית הספר להתחיל ולהשתעשע במשימות פיתוח לא מסובכות אבל מרתקות ונושאות פרי. מהו הרספברי פיי? מה אפשר לעשות איתו ואיפה משיגים אותו? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

רספברי פיי, מי אתה?

הרספברי פיי הוא מחשב "אמיתי" בגודל של כרטיס אשראי. הוא מגיע בדרך כלל עם יחידת עיבוד של 100 מגה-הרץ, זיכרון פנימי של עד 256 מגה-בייט (שניתן להרחיב עם כרטיסי SD חיצוניים), ומעבד גרפי פנימי. פרט לאלה, הוא מגיע עם חיבורים חיצוניים כמו חיבור HDMI (המאפשר לחבר את הרספברי פיי אל הטלוויזיה ולהשיג מסך למחשב המזערי שלכם) וחיבורי רשת.

השימושים השונים לרספברי פיי

הרספברי פיי נולד על מנת לאפשר לילדים קטנים להתנסות בפיתוח, ובמשחק עם רכיבי חומרי ותוכנה. הפיתוח על גבי המכשיר הוא פשוט יחסית, בשל פשטות הכרטיס עצמו. ניתן לחבר לכרטיס הרחבות רבות ושונות, כמו מתגים, נורות, צירים, ועל ידי כך לקשר בין התוכנה והחומרה וממש להפעיל מוצרים (למשל, ניתן לתכנת מכשיר השקייה אוטומטית בקלות, הפותח וסוגר את ברז ההשקייה לפי טיימר). הפיתוח מעל הכרטיס נעשה בשפות פיתוח פשוטות ללימוד, כמו פיית'ון (Python), וניתן למצוא ברשת שפע של דוגמאות לפיתוח פרוייקטים שונים אותם ניתן להעתיק, לשפר, ללמוד מהם, וכדומה.

איפה משיגים וכמה עולה לקנות רספברי פיי?

ניתן לרכוש את כרטיס הרספברי פיי בארץ וגם בחנויות מתמחות בחו"ל באופן מקוון. העלות בארץ לדגם המשופר של הכרטיס היא בסביבות ה – 35 דולרים (כן, זה הכל), ובדגם זה תקבלו שתי יציאות USB וכניסת SD. ניתן להשיג חבילות של רספברי פיי הכוללות ספרי הדרכה ומוצרים משלימים שיאפשרו להתנסות בכתיבה מודרכת של פרוייקט על פי החבילה – בעלויות גבוהות יותר.

לסיכום

הרספברי פיי הוא כרטיס פיתוח פשוט אבל מלא אפשרויות לקטנים ולגדולים שאוהבים ג'אדג'טים ולא פוחדים מהתעסקות עם "הקרביים" של רכיבי חומרה. הכרטיס מאפשר להפוך את הטלוויזיה למחשב לכל דבר (כולל קריאת מיילים, למשל), ופיתוח קל ומסקרן של רכיבי חומרה המשלבים בתוכם תוכנה.