חוקים ותקנות בעבודה עם חשמל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest

עבודה עם חשמל היא עבודה רגישה ביותר שדורשת מהעוסקים בה להיות מקצוענים בעלי ידע, הכשרה ורישיון תואם בתחום החשמל, חוקי הבטיחות וכללי העבודה השונים. במסגרת לימודי החשמל הנערכים במגוון רחב של מוסדות לימוד ברחבי הארץ כולה לומדים התלמידים במסלולים מקצועיים ואיכותיים שמכינים אותם לעבודה בתחום על פי כל החוקים והתקנות בעבודה עם חשמל. מסלולי הלימוד הינם מסלולים המפוקחים על ידי משרד הכלכלה (בעבר משרד התמ"ת) שדואג ומקפח על מסלול הלימודים ואחראי לכך שכל מוסד ומוסד יוכל להעניק הכשרה ראויה לתלמידיו ויכין אותם באופן טוב ליציאה לשוק העבודה כחשמלאים מעשיים, מוסמכים, ראשיים וכו'…

על מנת להיות חשמלאי בעל רישיון מעשי נדרש המתעניין להיות בוגר קורס חשמלאי מעשי או בוגר קורס חשמלאי מוסמך הנמצא בתקופת הניסיון במעבר מחשמלאי עוזר עד קבלת רישיון חשמלאי מוסמך. חשמלאי בעל רישיון מעשי רשאי על פי חוק לעבוד עם מערכות חשמל במתח נמוך חד פאזיות עם זרם של עד 40 אמפר. אלו הן לרוב מערכות החשמל הביתיות השונות. קורס חשמלאי מעשי הוא קורס המכין את התלמידים גם מבחינה עיונית וגם מבחינה מעשית לעבודה בתחום ולכל החוקים, התקנות והוראות הבטיחות שהם נדרשים לפעול על פיהם. הקורס אורך כ- 516 שעות לימוד והוא מוגש במתכונות שונות של לימודי בוקר וערב ברחבי הארץ כולה.
על מנת להפוך לחשמלאי מוסמך המתעניין נדרש לעבור דרך מסלול ארוך ולא פשוט הכולל רכישת ידע רב – עיוני ומעשי כאחד. הקורס במתכונתו הרגילה אורך כ- 1080 שעות לימוד ונערך למעלה משנתיים. לאחר סיום ההכשרה בהצלחה ומעבר תקופה של כשנה כחשמלאי עוזר ושנתיים כחשמלאי מעשי זכאי הבוגר לקבל רישיון חשמלאי מוסמך. רישיון זה מעניק למחזיק בו היתר על פי חוק לעבוד עם מערכות חשמל תלת פאזיות עד 80 אמפר. אלו הם מרבית מערכות ומתקני החשמל הקיימות בשוק העבודה, בתעשייה ובמשקים שונים.