השקעות נכסים באירופה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest

 בשנים האחרונות ניתן לראות ביקוש גדול מאוד לנכסים במדינות אירופה. אם בשנים קודמות, רומניה הייתה ידועה כאחת המדינות המוצלחות ביותר להשקעות נדל"ן, לאחרונה, גרמניה עלתה למקום הראשון ברשימת הביקוש לרכישת נכסים באירופה.

גרמניה או רומניה

אם עד שנת 2008 מרבית המשקיעים בחרו לרכוש נדל"ן ברומניה וזאת משום המחירים הנמוכים וצירופה לאיחוד האירופאי, בשנים האחרונות משקיעים רבים מגלים עניין ברכישת נכסים בגרמניה, בייחוד בעיר הבירה ברלין. כל אחד שמחליט לבקר את אחת הערים המסקרנות ביותר באירופה, ברלין, מגלה מהר מאוד שבטיסה יושבים אנשי עסקים רבים שמטרת בואם היא לאתר נכס מניב בגרמניה. בשנת 2008 שוק הנכסים בחלק המזרחי של יבשת אירופה ספג קריסה כואבת, אנשי עסקים רבים החליטו כי ההשקעה הבאה שלהם תהיה במדינה סולידית, כמו למשל גרמניה. גרמניה שידועה בסולידיות שלה משכה חברות ישראליות רבות שקנו בה נכסים.

משקיעים בנכסים בגרמניה
השקעה בנכסים בגרמניה

כבר ב- 2009 מומחי הנדל"ן סימנו את גרמניה כיעד הבא להשקעות נדל"ן. המומחים צדקו. אם בשנים קודמות שוק הנדל"ן בגרמניה היה רדום ורבים העדיפו להשקיע במדינות מזרח אירופה ובארצות הברית, בשנת 2009 חלה תפנית אשר נמשכת עד היום. הבנק המרכזי של גרמניה רשם באחד הדו"חות אותם הוציא בסוף שנת 2013 כי שוק הנכסים בגרמניה אטרקטיבי יותר משנים קודמות למשקיעים בינלאומיים. המשקיעים הישראלים שבוחרים לקנות נכסים שונים בערים שונות רחבי גרמניה, ביניהן, ברלין הם בעיקר משקיעים בסדר גודל קטן וכן משקיעים פרטיים מישראל. לעומת זאת, ישנם משקיעים בינלאומיים גדולים שרואים בגרמניה את המדינה האידיאלי לקניית נכסים וזאת משום הכלכלה היציבה והתשואות המובטחות. דבר שהוביל לעלייה ברכישת נכסים מסוג דירות גם בברלין וגם בערים גדולות נוספות ברחבי גרמניה. השפעתן של רכישות אלו באה לידי ביטוי בעלייה משמעותית במחירי הדירות בברלין בשנים האחרונות. נכון להיום שוק הנדל"ן הפופולארי ביותר הוא שוק המגורים.

רכישת נדל"ן מסחרי בגרמניה

לסיכום, השקעה בנדל"ן מסחרי בערים שונות ברחבי גרמניה עדיין נמצאת בחיתוליה וזאת לעומת שוק המגורים. עיקר החברות המשקיעות בנכסים מסחריים משתייכות לחברות ציבוריות וידוע כאתגר המתאים למקצוענים בלבד שיודעים כיצד לתחזק את הנכסים המסחריים ולמצוא סוחרים מתאימים לתקופות זמן ארוכות. למרות כל זאת רבים מחליטים להשקיע ברכישת נכסים באירופה, בייחוד בגרמניה. הסיבה לכך היא הכלכלה היציבה והתשואות המובטחות.