ההבדל בין זומבה למחול אירובי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest

ריקוד הזומבה משלב אימון אירובי ביחד עם ריקוד קצבי כובש. מדובר בשיטת אימון אירובית אינטנסיבית ומהנה המפעילה שרירים רבים בגוף ותורמת לשיפור שיווי המשקל והיציבה. במהלכה מתקיים שילוב של סגנונות ריקוד ומוסיקה שונים בעלי צעדים פשוטים וקצב סוחף, ואינו דורש ידע מוקדם על מנת לבצעם.

 

המצאת ופיתוח הזומבה

זומבה הינה שיטת אימון שפותחה בשנות ה- 90 על ידי הכירוגרף הקולומביאני אלברטו פרס. במקור כונתה שיטת האימון רומבהסייז, ולאחר שאלברטו היגר לארה"ב הוא הקים חברה תחת המותג זומבה. שיטת אימון זו מיהרה לסחוף את ארה"ב ואח"כ את העולם כולו, וכיום מתאמנים בריקוד עשרות מיליוני בני אדם ביותר ממאה מדינות. גם בישראל חוגים אלו מועברים במכוני כושר על ידי מאות מדריכים, ומוצעים כחוג נפרד או כחלק ממנוי חודשי בלתי מוגבל במספר השיעורים השבועיים בהם ניתן להשתתף.

אז מה ההבדל בין זומבה לאירובי

 

זומבה אינה שיטת האימון היחידה שמשלבת ריקוד ואימון אירובי, והיא ידועה כבר שנים כמחול אירובי. ואולם, המיוחד לשיטת האימון של זומבה בכך שאינה דורשת ידע בריקוד, והינה מורכבת מתנועות פשוטות שחוזרות על עצמן שכל אחד יכול לעקוב אחריהן. זאת בעוד שמחול אירובי בנוי מתנועות מסובכות ומורכבות. כמו כן, במחול אירובי קצבי המוסיקה מותאמים לתנועות ואילו בזומבה המצב הפוך, כלומר התנועות מותאמות למוזיקה וכך מעניקות לאימון מימד קליל ומהנה של מסיבת ריקודים. בנוסף, שלא כמו במחול אירובי שיעורי זומבה לא חייבים להיות פרונטאליים מול המדריך, ויכולים גם להיות מבוצעים במעגל, בשורות ובקבוצות. יתר על כן, בעוד שמחול אירובי בנוי על מבנה קבוע המתחיל ומסתיים כאימון איטי ובאמצע הקצב מוגבר, בשיעורי זומבה קצב איטי ומהיר משולב לסירוגין לאורך כל המפגש ומשתנה באופן מפתיע ובלתי צפוי.

 

סרטוני זומבה ואירובי – מצאו את ההבדלים 🙂

מצאתם? עזרו לאחרים להבין – שתפו את הפוסט.